tirsdag den 9. juni 2015

Mit FITBIT helvede

Jeg ved ikke lige om der er en levevis, digital bums eller tiden. Men i denne digitale verden kan man selv på den sunde livs stil få stress. 

Jeg er efter hånden blevet en ældre omvandrende analog hankøns udgave af mennesket med en produktions dato i 1952. Jeg har igennem et par år nu forsøgt at benytte alverdens digital grej, her i blandt FITBIT. 


FITBIT er en hel verden for sig selv men armbånd, klips, vægt og meget mere. Men disse gadgets kan man se på diverse devicees hvad man vejer, antal km. man går, hvad man spiser og drikker. Her kan man konkurer imod andre FITBITTER.. 

Alt sammen meget godt, HVIS ikke man blev så afhængig og stresset af at bruge det.   

Som sagt er jeg en FITBITTER. Jeg kan se hvad mine børn, kone og venner går, antal skridt pr. uge. Her bliver vi listet op så man kan se hven der ligger nr. 1, 2, 3 o.s.v. 
En maget sjov ide til at starte med, MEN pludseligt går det “jer er på første pladsen” i den. Og så gælder det om at forsvare den lige ,eget om man vil gå eller ej. Man går og går for at hente de sidste 100 skridt for at få/slå en første plads eller bare en god plasering. 

Særlig belastende er det at konkurrencen går på antal skridt, beregnet ud fra personens højde, hvilket vil sige at min lille kone går (væsenlige) flere skridt end jeg når vi går den samme tur.? Samtidigt skal man ikke gå til en fest, holde en fridag, besøg venner, uden man har gået sine skridt. Misser man en dag, forfølger denne “slaphed” en hele ugen, da antal skridt udregnes pr. uge. Men går man pludseligt MEGET en dag, får man mange skridt på kontoen, MEN KUN den uge, - for 7 dage efter falder tallet tilsvarende… 

FITBIT opmindre en med at uddele forskellige skills. Fint nok, men det gør FITBIT vægten også… Tillykke du har tabt 3 kg., jubbi. 
Der er dog den lille have at her konguret men ikke imod de andre, men imod sig selv. Det er sådan set også godt nok, hvis ikke man vejer sig hver dag. Vægten er så nøjagtig at man konkurer på 100 g. Hold da op i dag har jeg tabt mig, hvor efter man dagen efter har tager på, 100 g. ØV. 


Det får man stress af. Den gode gamle vægt der kun registreret halve kg. Det var tider…

Og så siger man at holde øje med sin vægt og bevæge sig er sundt, måske - men ikke digitalt…..    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar