tirsdag den 24. april 2012

Gammel sur mand

Ups. - denne blog er vist ved at udvikle sig til et surt opstød.
Det er nu ikke min mening. Men jeg må indrømme at der er meget i denne lille verden der er noget rod. Derfor har jeg tit lyst til at komme med et indspark i samfundsdebatten.

Og så kan man hurtig komme til at virke som "en gammel sur mand". Og hvis der er nødvendigt - så er det iorden med mig.

Jeg prøver ikke at skrue tiden tilbage. Jeg prøver bare at regne ud, forklare, hvorfor verden er blevet som den er. Set med mine briller.
Og set med den gamle mands briller, så er det kapitalen og profiten der har vundet over det sociale og solidariteten. Og det bryder jeg mig sku ikke om.

De fleste unge ved ikke i dag hvad solidaritet er. Og slet ikke hvorfor vi mødes 1. maj.

Og der er en katastrofe syntes den gamle sure mand.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar