onsdag den 9. maj 2012

Min smarte SMS Phone...


Man behøver ikke en Smart Phone for at være smart. Og dette er ikke fordi jeg har noget i mod smart Phone, men hvorfor gå over åen for at hente vand. Stort set kan alle mobiler i dag en masse smarte ting selv om de ikke er en smart Phone

Og der kommer stadig væk ting til, uden smart apps. Her er en del ting man allerede kan, på sin mobilos:

FRIMÆRKER: du ikke længere at løbe hen til post huset og slikke bag på Dronning Margrethe for at sende et brev. Kan du sms'e dig til et frimærke. Sende en SMS med ordet 'porto' til 1900, hvorefter du får en sms med en kode. Skriv denne kode på brevet, der hvor frimærket plejer at sidde. Frimærket er gyldigt i syv dage, koster otte kroner, hvilket svarer til Post Danmarks pris for at sende et A-brev fra den 01-04-2012.

OPLYSNING: har du et telefonnummer, men mangler en ejer mand/kone. Kan du sende telefonnummeret i en SMS til 1880. Så kommer de manglende oplysninger i en sms.
Har du et navn og adresse, kan man sende det til 1880 og få det manglende telefon nummeret.

MODTAGER KONTROL: Hvis du skriver en leveringskode i starten af en sms-besked. (se koden her under)
TDC kode: *0#
Telia kode: *T#
Telenor: *k#
teleskab 3: *kv#
Så få du en præcis oplysning om, hvorvidt sms'en er afleveret eller ej. (Du kan bruge dette trick, hvis din mobil ikke automatisk fortæller, om beskeden er modtaget).

SEND BILED: du kan sende et billede fra din mobiltelefon til en e-mail adresse uden at have en e-mail klient på mobilen. Man skal vælge at sende biled som en MMS. Skriv mail adressen der hvor du ellers ville skrive telefonnummeret.
Modtageren kan svare din MMS.

SEND FAX:  skal du sende en fax til en person og du har TDC som udbyder, kan du i tekst feltet skrive: *FAX#. Lav et mellemrum.  Skriv den ønskede besked og i  til feltet indtast det telefaxnummer du ønsker at faxe til. Tryk herefter 'Send' og vupti så er Faxen sendt.

BILLET: i det gamle HT område. Send en sms til 1415 med følgende oplysninger: Startzone (eller stationsnavn) mellemrum Antal zoner (min 2) mellemrum Billettype (voksen, barn)
(Eks.: 66 3 V). Du modtager en bekræftelses sms.

NÆSTE FÆRGE: Skal du med mols linien, så send en sms til 1277 med teksten mols. Så modtager du hvor næste færge går.

Og det var bare lidt af det du kan. Men du kan jo også bruge telefonen til at tale i.

Ta´ mig i stuen. ta´ mig i sengen.
Ta´ mig i skoven, ta´ mig på engen.
Jeg er jo li her når du trænger,
- så bare ta mig, - når jeg ringer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar