lørdag den 31. marts 2012

Video overvågning her, der og alle steder..

Her til morgen hørte jeg i radioen, at de overvågnings cam, der blev sat op for at standse hærværk og vold i boligforeningerne, bruget til noget helt andet. De bruges nu til at se hvem der sviner og parker ulovligt. Så det er ikke hærværks mænd der holdes øje med, men beboerne. Sjovt nok de samme som har betalt for overvågningen, bliver overvåget, og for regningen. Det var sku nok ikke lige det de havde regnet med. Lidt komisk. Man skulle måske en dag droppe forbi kontoret, og få et par billeder.
Hjemme hos mig er der også overvågning. Ikke kun konen men også noget jeg har sat op. Det startede med at jeg lige ville "teste", hvordan man kunne bruge ip-cam på eget netværk. Og så udviklede det sig til få billeder ud på telefonen. Og så tog det ene cam det andet, og i dag har jeg flere steder i huset ip-cams og kan følge med i alt udefra ( hvis man har de lyster). uHyggeligt.
Og nu er selv mit fugle hus i haven er blevet video overvåget. Så kan man side og følge med i hvad en små pipper laver, måske er det der for at der ikke er nogen der er flyttet ind :-)
Nå, men tilbage til overvågningen af hjemmet.
Hvad nu hvis der er indbrud. Ja så kommer der en alarm,  og man kan ser hvad de render med. Kedeligt. Men såmder etmat man også kan sende og høre lyd via de her webcam, jeg har.
Så har man jo mulighed for at få lidt ud af det, jeg jo sige til dem, "husk for helvede den grimme vase over i hjørnet, det er min konens" og så komme af med nogen af de grimme ting.

Noget for noget...

Og så her til sidst, så overvejer jeg om jeg skulle registrer mit fugle-web-cam. Der er jo kommet en ny app som skal kort lægge hvor mange kamera der er i danmark. App med det mundrette navn "kamera spotter", men jeg tror sku jeg springer over denne gang. Men for ander nyskærige så finden den både til iPhone og androide.

Lenge leve friheden til at bevæge sig uden for kamera..... :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar