onsdag den 12. september 2012

Glem det - så er det betalt

I morgen havde jeg glemt mit pendler tog kort. Jeg havde skiftet jakke. Øv.

Men som den lov lydig DSB kunde, købte jeg en SMS billet. 5 zoner 60 kr. og hjem igen skulle jeg jo også så en ny billet og atter 60 kr. overføres fra min konto til DSB.

I alt kostede det mig 120 kr, at glemme.

Havde jeg nu bare sagt til mig selv at jeg "køre på røven" i dag, haved jeg til 2 flasker rødvin.
Ja men man kunne jo blive taget af en tog revisor. Ja det rigtigt. men hvor sansynligt er det, Og selv om det skulle ske ville jeg få en bøde, -som ved visning af mit pendler kort ville kunne betales med 100 kr
.
En gevinst til mig på 20 kr ved at snyde.

Jeg kunne også have forladt banen og tage min bil. Så kunne jeg køre helt ind til københavn. tids næssigs havde det været det samme.
Så haved udgifterne været på 84 kr. i p-afgift + benzin 2 l. 26 kr. ialt 110 kr.

Så i bil ville det blive en gevinst på 10 kr.

Så næste gang tager jeg enten bilen elle snyder. Og bliver rig.

Det giver ikke mening at betale, hvis man glemmer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar